Börja på nåt nytt?

Tanken är ju att jag ska studera till Makeup artist med framöver.
Jag kan ju en hel del vad gäller makeup och smink så jag tänkte börja med lite smink/makeup inlägg här ifall nån är intresserad :)
 
Såhär kommer första, jobbigt att skriva på mobilen dock ;) försökte förra veckan men lyckades klocka bort det två gånger ;) surade ihop och gav upp!  Men här kommer det. 

Det jag tänkte visa är olika grunder/primers till ögonskugga, hur färgen kommer fram och varför man bör använda det. 
Primer har man under skuggan för att få den att fästa bättre, bli jämnare och för att skuggan inte ska lägga sig i alla väck man har på ögonlocken. 
Här har jag två olika primers och en helt utan och en och samma färg på alla tre. Jag insåg att det liknade en snopp men bjuder på den då jag iallafall dockningen ett gott skratt ;)


På färgen längst till vänster har jag använt Nyx - jumbo eye pencil i färgen milk. Den är en krämig penna som man även kan ha i vattenlinjen. Grymt bra primer, färgen sitter hela kvällen.

Den uppe i mitten är lagd på 
Too faced - shadow insurance. 
En fantastisk primer som gör att färgen sitter som berget!

Den till höger har jag ingen primer alls under och du ser ju vilken skillnad färgmässigt det blir, färgen kommer inte fram alls och den gick bort såfort vattnet rann på handen medan dem andra fick jag skrubba bort med sminkservett. Så fort du kommer svettas lite vid ögonlocken så kommer färgen klumpa ihop sig och inte bli snygg längre!

Här är en bild med blixt

En bild utan blixt 
Produkterna jag använt! Ögonskugga när från Make up store och heter diva!



Kommentarer
Postat av: Millan

Fan vad roligt!!!

2014-02-08 @ 13:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0