Todlioo!

Tänkte ta en snabb-bloggning här medan jag skickade mannen att handla mat, blev grillad kyckling och magen skriker verkligen efter denna kyckling!!
Idag har det verkligen varit en effektiv dag för oss. Den började lite lika roligt för min del dock så Jaspers ögon slog upp klockan 3.30(!!!) Sen var han vaken till 07.30 och då somnade han brevid mig, vilket är så otroligt mysigt att jag då inte kunde somna för det! Sen vaknade jag varenda gång han rörde på sig och dessutom så balanserade jag på kanten och vaknade faktiskt för att jag trillade ut med huvudet... Dessa barn till att ta stor plats!! ;)
 
Men upp kom vi tillslut och sen iväg till Ikea för lite shopping. Vi hade ju planerat att Jasper skulle sova i bilen på väg dit, så vi tog inte med vagnen då han ändå hellre sitter i kundvagnen eller helst går själv. Jasper tänkte inte likadant som vi givetvis och somnade precis när vi skulle svänga in mot Ikea... Försökte lyfta ur honom utan att han vaknade så han kunde ligga i kundvagnen iallafall, men precis när vi fått ut honom så drar en traktor igång med ett illvrål precis brevid så han vaknade. Men han var på så gott humör ändå mestadels av tiden, men mot slutet orkade han inte mer så vi fick skynda oss igenom det sista och köra hem så han fick sova! Det var många barn som var äldre än Jasper i lekhörnan, men jag kan säga att Jasper var den med mest energi. Herregud säger jag bara, och dem andra föräldrarna med tror jag ;) Han är minsann inte blyg våran pojk utan gick direkt och lekte med dem andra barnen och med alla roliga saker. Han blev så arg när jag skulle ta honom där ifrån så vi kunde fortsätta shoppa ;)
Blev iallafall lite handlat, lakan och handdukar till skolstarten, en bäddmadrass till bäddsoffan och lite köksgrejer. Självklart även dem obligatoriska värmeljusen ;) Annars var vi duktiga och höll i pengarna trots att man säkerligen hade kunnat göra av med flera tusen mer!

När vi kom hem så drog vi direkt igång med utrensning i hela lägenheten! Var så sjukt mycket saker här hemma så vi fick börja stapla på höjden!! Men nu börjar det likna ett hem igen och nu fick till och med julklapparna plats :)
Lägger upp en bild på en väldigt liten del av det vi fick, fick så otroligt mycket fint att det kommer krävas flera inlägg för att visa allt!!

Vi kom på igår att vi bara har varit hemma ca. 1,5 dag sammanlagt sen julafton!!
den 22 dec åkte vi till Braås, den 23 dec till Emmaboda. Den 26 en tur till Karlskrona. 27 var Timmy och jag på eventet och sov då endast i lägenheten. På morgonen den 28 åkte vi tillbaka till Emmaboda för mamma fyllde år, och stannade tills den 29. Åkte då direkt och storhandlade mat och var hemma vid 19.30 på kvällen. Söndagen var vi hemma och städade och packade upp alla kläder och tvättade. På nyår åkte vi till Amanda och sebbe strax efter klockan 4 och sov över där. Dagen efter åkte vi till Svärföräldrarna och stannade där tills kvällen... Idag då Ikea ;) Myyyyyycket farande fram och tillbaka!!! Imorn ska vi ut igen och handla resterande till skolan, lite nya kläder till jasper, knivar och tallrikar för presentkorten m.m! :) SEN ska vi nog bara vara hemma och suga ut varenda liten sekund tillsammans <3 För veckan efter det börjar Timmy nytt jobb, jag ska skola in Jasper. Veckan efter det börjar min skola! Det är fullt schema kan man säga, men det är kul och spännande givetvis :)

Jasper utvecklas mer och mer för varje dag och det är magiskt att få vara med om <3 Idag lärde han sig äntligen att spotta ut tandkrämen (egentligen tycker han att den är för god för det). Så efter det hämtade han sin pall och stod och spottade i handfatet länge efter, och sen skulle han visa mig med så då gich han in i köket och spottade lite till ;) Söta buse!!!
 
Påtal om pall så köpte vi en högre idag så Jasper kan vara med mer när man lagar mat... Den tänkte jag montera ihop lite snabbt medan dem andra åt. Behöver jag säga att jag vände allt fel och drog sönder en skruv i pallen så den inte går att få ihop!? Hmm, bör jag verkligen gå tillbaka och montera dumprar med ex antal fler mojänger på ;) Haha!!
 
Nu är maten här!!! Ha en bra kväll allihopa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0