Imorgon smäller det!!

Måste börja med att säga att jag har världens absolut bästa man <3
Det var min tur att ta Jasper idag men Timmy tog honom och smög ut och lät mig fortsätta sova! Kom några timmar senare in med rostmackor med stekta hjärtformade ägg på, jag dog av glädje och kärlek <3
Så där låg vi hela familjen och mumsade och mös en bra stund! För Jasper kom på det förra veckan att det är rätt gott med ägg ändå!
Dagen har hållit hög klass hela tiden, alla har varit på strålande humör så vi har mest skrattat oss genom dagen alla tre!

Men den lille blev lite sur på sin pappa när det tog för lång tid till att bli tvättad runt munnen... Alltså han ville bli tvättad, har aldrig hänt förr! Jag brukar göra det i diskhon under rinnande vatten och göra "indianen" med munnen på honom, det tycker han är superkul!
Så när det tog för lång tid så tog han sin hand, satte den mot munnen och bankade så det lät - Ah Ah Ah Ah Ah och pekade frenetiskt mot diskhon ;) Jag älskar den pojken, han är så rolig!! Just nu är han i en ålder som jag älskar. Han är alltid på bra humör och är hur rolig som helst. Så jag är lite deppig över att det snart är över, snart är jag inte hemma med honom varje dag!
Flera gånger har jag tänkt att jag hoppas det blir ett varsel till på Volvo så jag får vara hemma mer med honom!
Nu gör jag ju givetvis inte det, för klart man måste komma tillbaka och jobba nångång igen! Jag har ändå lyckats vara hemma hyffsat länge med honom och jag får vara glad för det för det är inte alla som kan eller har råd med det! Hade tänkt vara hemma till sommaren men nu när skolan börjar den 14 januari så kände vi ju att det är bäst att jobba så man får in pengar. Kommer ändå bara jobba halvtid, så det är helt okej! Ska fixa ihop ett schema om vilka dagar jag ska jobba respektive vara i skolan snart bara så jag kan lämna in det till både dagis och jobb!

För imorn börjar Timmy sitt nya jobb, men det som är ännu större är ju att jag ska börja skola in Jasper imorgon!!!!
Det är hur stort som helst och hela min kropp säger att den inte är redo för det! Jag vill vara hemma lite till med mitt barn och jag känner att en veckas inskolning är för lite... För veckan efter det kommer jag ju inte hem, jag pluggar i Karlskrona och ska bo hos mamma och pappa under tiden är det tänkt!!
Men jag har ändå tur som har mamma <3 Hon jobbar bara 65 % pga sin tinnitus så hon är ledig några dagar i rad vissa veckor, och jag har sån tur att hon är ledig tisdag till fredag och erbjöd sig själv att hämta Jasper på dagis på tisdagen så han får vara i Emmaboda hela veckan så jag får träffa honom <3 Kan inte leva utan mitt barn! Kanske är egoistiskt för då får inte Timmy träffa honom, men han är mer van, han har ju varit borta från oss många gånger tidigare men jag behöver vänja mig, sakta med säkert! Räcker att vara utan måndagskvällen...
Senare är det tänkt att Timmy ska vara ledig fredagarna som jag är iväg och då komma till Emmaboda med Jasper på torsdagskvällen :) Så jag hoppas att vi har fått ihop det till det bästa, men återstår ju att se!

Alltså imorn - DAGIS!!


Kommentarer
Postat av: Millis

Hoppas ni hinner hem till braås med någon helg så vi får träffa er med :)
Det kommer gå bra med inskolning och allt!

Svar: Nu framöver blir det tajt med tiden! Men vi ses ju redan denna helgen en sväng på lördagen :)
Emelie Franzen

2013-01-07 @ 09:29:50
URL: http://playitnow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0