Orättvist

Ja kvällen blev inte sämre när vi kikade på en film vi haft i 2 år utan att tittat tidigare - The dark nights. Den är faktiskt bra :)
Givetvis var vi inte sämre än vanligt vad gäller gottigheter, så idag stod det popcorn, öl, vin, choklad, chips, cola på bordet! Hopplösa är vi. Dricker aldrig mer än ett halvt glad ifall att det faktiskt skulle hända nåt så man behöver komma iväg, man vet ju aldrig!
Men oj va mysigt vi haft det!

Men nu kommer vi till det orättvisa! Timmy kan somna i vilken ställning som helst (som ni sett om ni läst bloggen tidigare.) Och idag somnade han på soffan redan vid 22.00, aningens tidigt kan man tycka ;)
Men Jasper har återigen börjat vakna mellan 05.00 - 05.45 och idag tog då Timmy honom när han vaknade och sen har vi haft en fullspäckad dag med roligheter så är det klart att man är trött!
Men eftersom jag fick sovmorgon till 09.00 så är ju jag lika pigg som vanligt och kommer inte somna före 01.00 som i vanlig ordning.
Men imorn är det min tur med busungen och då har jag bara skrapat ihop 4,5 timmars sömn medan Timmy runt 7,5.
Det orättvisa är nu inte att Timmy får sova mer utan att han just KAN somna!
Jag behöver nog hjälp, för kvällar är det värsta jag vet. Avskyr att gå och lägga mig och allt vad det innebär och skulle gärna vara vaken dygnet runt om man kunde! Blöö...
Jag har bara mig själv att skylla kan man tycka men det är faktiskt jobbigt. För man skulle kunna kalla det moment 22 -Måste stiga upp tidigt men vill inte sova så jag är ständigt trött, för att inte vara trött behöver jag lägga mig i tid men kan inte somna!
Borde ju vara trött om kvällarna dessutom när man är uppe tidigt.

Blir kanske bättre när man får lite rutiner med jobb eller skola ;)

Iallafall så har jag haft en oslagbart bra dag idag och imorn blir det mer mys i simhallen bland annat :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0