Lata sig, klättring, mammor, och spretiga fingrar! Ja dagens rubrik ;)

Hej och hallå!

Det blev ingen bloggning igår, för min mobil var inte på min sida alls. Den tappade täckningen så det gick såklart inte alls att ha nåt med internet att göra! Då är ju en iPhone rätt värdelös om man inte kan surfa! ;)

Dagen igår var först på morgonen kaos, allt som kunde gå tokigt gick tokigt! Ingenting klaffade alls för mig och vi sin skulle träffa Sanna och Thilda senare på dagen!
Fick så dåligt samvete när jag skrev till henne att vi skulle bli sena! Men kul nog så hade dagen sett likadan ut för deras del vad gäller kaos så dem har inte heller redo ;) Haha! Ibland så har man tur i oturen!
När vi väl kom dit så gick vi med raska steg ner mot staden för lite fika och shopping!
Visade henne mina guldklimpar Änglabackens butik och Condecco :) Visste att hon skulle älska det då vi båda råkar älska Shabby Chic! Så det var kul att få visa henne de, så nu blir det nog lika svårt för henne att hålla i plånboken skulle jag tro ;) Haha!

När jag var på Änglabacken sist så köpte jag knoppar men vet inte hur jag tänkte för jag köpte 2 för lite. Och när jag kom dit så var just den sorten slut, det är så otroligt typiskt! Men hon som äger det är så snäll så det var inga konstigheter att beställa hem :) Hon har gjort det flera gånger och det är mycket därför man vill gå dit igen, bra bemötande tycker vi om!

När vi var klara på stan gick vi hemåt igen och båda våra underbara barn somnade som två klubbade sälar i sina vagnar! Det är jobbigt att gå med morsorna på stan ;)
När vi nästan var framme så sov barnen fortfarande så vi satte oss på en parkbänk och bara pratade!
Är många bra anledningar att skaffa barn! Man hittar nya vänner som man kan dela så mycket mer med, man har mer gemensamt :) Och ofta så är man på samma nivå och i samma stadier i livet! Det är så kul :)
För utan Jasper så hade jag missat alla fina vänner som man aldrig skulle haft chansen att träffa annars!

Men givetvis betyder inte det att jag är missnöjd med mina andra fina vänner som inte har barn ;) Man uppskattar alla precis som dem är! Det är viktigt att poängtera! ;)

Iallafall så började vi frysa så vi gick mot deras lägenhet och vi tog lite senare bilen hem igen för klockan började bli mycket. Tack för ännu en urmysig dag :)

När vi kom hem gjorde vi ingen nytta alls utan åt bara lite mat och busade innan jag la lilleman för att sova!
Vet inte alls när Timmy kom hem men han slog jag ner i soffan och jag la mitt huvud i hans knä och bara njöt tills det var dags för bingen :)

Han har börjat vakna innan 5 som jag tror jag har skrivit tidigare. Idag var inget undantag utan klockan 04.43 hörde vi honom och Timmy gick upp i vanlig ordning, så dem myste i soffan framför Disney Chanel junior och åt gröt och macka :)
Jag sov gött vidare till klockan blev 06.25, då kom dem in och gosade en stund och gav mamma lite kärlek och pussar :) Så ska en morgon se ut!! <3

Även idag vägrade Jasper somna på förmiddagsvilan trots att han var tröttare än tröttast och givetvis skulle vi iväg idag med ;) Så typiskt! Haha.
Men iväg kom vi och hade det jätte trevligt hos Mimmi i Norrhult. Hon bjöd på fika och ormmatning.
Dem små rackarns majsorms-juvenilerna var så söta så och snabba som blixten!

Här kommer också en bild på gårdagens gjorda naglar! Bilderna gör det inte alls rättvist vilket irriterar mig. Lacket är lila och inte brunt och är så mycket snyggare i verkligheten!
Naglarna kunde ju också varit längre och snyggare. Jaja. Den silvriga har jag duttat dit med en ren disksvamp. Klippte av en bit så den skulle vara lättare att jobba med och jag gillar resultatet :) Hittade inte nagellacket jag letade efter igår på kicks så jag beställde det från nätet istället tillsammans med 2 andra glitterlack :) Det jag letade efter är droppar man lägger på naglen som gör att alla lager lack man har stelnar mycket fortare. Vore uuunderbart att slippa spreta och vara försiktig i 3 timmar efter att man har målat ;)

Från och med förra veckan kan vi nu om vi känner för det hitta Jasper uppe på bordet. Mm mm, Jasper drar nämligen ut stolen och klivet lätt och smidigt upp på den och vidare upp på bordet! Han är så stolt så. Jag med till viss del men med en blandning av fasa! Om han ändå kunde förstå att saker och ting kan vara farligt...

Vet ni vad! Nu ska jag sova, la mig i sängen klockan 23.00!!! Otroligt men jag är faktiskt trött. Hurra!! :D
Så god natt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0