Jäklar vilken helg!

Förra helgen var underbar och denna har minsann inte varit sämre utan kanske toppat den ;)

Idag var det som sagt min morgon med mysungen men jag vaknade inte när Jasper hade kallat på mig vid 05.50. Så Timmy gick upp och sa inget och lät mig sova vidare. Där fick jag dåligt samvete kan jag säga :/
Men gick upp innan 8 sen iallafall och vi la Jasper så han fick sova medans vi åt smarrig frukost ihop och myste :)

Packade sen väskan och gav Jasper lite mat innan vi drog iväg mot simhallen!
Jasper älskade det verkligen, både att få bada och titta på alla människor! :)
Favoriten var nog strömmen skulle jag tro men även att krypa runt och plaska i det grunda vattnet ;) Var många barn där idag och Jasper var duktigt nyfiken!
Badade länge innan Jasper började frysa, så då gick vi upp och tog en lång dusch! Eller jag fick ju duscha själv för Jasper fick hänga i grabbarnas omklädningsrum idag!
Han var såå trött att han somnade lite halvt i bilen på vägen hem men lyckades hålla honom vaken så han fick sova ordentligt i sin säng i stället.
Han sov runt 1,5 timme så han var nog trött efter allt plaskande!

Tog en paus i soffan en stund och Timmy somnade med kaffet i handen ;) Jag ställde koppen på bordet och lät han sova en stund!
Jag packade då upp väskorna och började plocka in från diskmaskinen som var klar. Plockade och donade som vanligt!
Sen kände jag mig lite väl stressad och fick väcka honom så han kunde vika in tvätten och hänga upp den nya som precis blivit klar när vi kom hem från simhallen! (Bra med tidsinställning på tvättmaskin) ;)

Förberedde lite deg för att kunna göra en tacopaj som vi skulle bjuda på idag! Hade Westerberg hemma eftersom jag fyllt år. Fick fina blommor och 300 kr! Det tackar vi för :) Synd på nitlotten bara för jag hade hoppats på några miljoner i plånboken!!
Kom ju på att jag inte har visat vad jag fått mer. Fick ett överkast och kuddar av mamma och pappa, mamma håller på att sy fler underbart söta runda, ni kommer bli avundsjuka när ni får se dem! ;)
Av Timmy fick jag tallrikar som jag kikat på länge!! Fick ett helt sett så jag är supernöjd, skålarna var verkligen underbara!! Dem är så söta och såå mycket bättre än dem andra fula vi hade :) Så dem ska vi göra oss av med!

Tog en rejäl busstund alla tre innan det var läggdags för den minsta! Han älskar att leka i vårt rum. Man ska kasta upp honom i vår säng och jaga honom i den och runt den ;) Lättroad bebis!! Gillar inte hans nya lekstil bara. Ställa sig i sängen och springa och sen slänga sig utan att ta emot sig rakt ner i sängen. Ja det låter lika dumt som det ser ut!! ;) Jag är mest rädd att han ska slänga sig utanför, han är farligt nära ibland! Hann inte filma idag tyvärr eftersom man måste hålla lite koll på honom!.

Sen myste vi resten av kvällen i soffan! Eller ja, jag busade först och satte på "nosestrips" på Timmy ;) Men när vi väl satt i soffan så berättar han att nästnästa fredag ska dem få vara lediga och han ville vi skulle åka iväg till Helsingborg och bo på hotell den helgen! Åka över till Helsingör och mysa nån dag och så :) Lät helt underbart!! Älskar denna människa extra mycket när han kommer med sånna förslag <3

Naglar är ju en ny favorit igen för min del sen kanske 2 månader tillbaka :) Jag säger igen för hade ju dille på det när jag var gravid!
Har provat olika varianter av annorlunda lackningar och water marble's och göra egen design med nål är verkligen jättekul och lite av en favorit :) Water marble's lärde jag mig under graviditeten men har hållt uppe ett tag.
Ska prova göra splatter och ombre i veckan tror jag!

Men idag ville jag bara göra nåt lätt så körde med nålen :) Gjorde med en lila från Essie och en rökig lila från Isadora just för den där rökiga effekten på flamesen som jag tyckte skulle vara fint!
Kvalitén på mina naglar är jättedålig från början och gjorde idag att det blev bubbligt :(

Hoppas iallafall att alla haft en bra helg för min har varit oslagbar!!! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0