Bättre kan man knappast ha det!

Nu kommer det ett blogginlägg minsann! Tog en minibreak och njöt bara av min fina familj <3
Nu skiter jag i familjen och tar återigen upp bloggningen! ;) Nej då, men dem sover så gott båda mina män så passar på att skriva några rader om min fantastiska helg!
 
I fredags var Timmy ledig och vi drog oss mot en helg i Helsingborg. Egentligen var det tänkt att min mamma och pappa skulle passa Jasper den helgen men jag kunde bara inte lämna honom. Jag vet jag är mesig. Men jag har aldrig lämnat honom i mer än några timmar och ska jag då första gången lämna honom över en helg och samtidigt åka flera flera mil bort!? Phff, skulle inte tro de va!! ;)
Så han åkte med och tur var väl de för vi började med en tur till Tropikariet som ligger i Helsingborg. Jasper fastnade för hajarna medans pappan fastnade för "klapp och kel" hörnan ;) Man kunde stoppa ner händerna och klappa olika djurarter från olika biotoper. En klappdam var från öresund och den andra var från tropiskt saltvatten. Tycker väl egentligen inte det är en smart idé. För hur många barn kommer inte vara där med sina skitiga fingrar och slå och dra i djuren?? Nej skulle verkligen vilja veta hur dem tänkte. Sa till ett barn som drog i en svans...
Djurvårdaren i mig kom fram direkt ;)
 
 
 
Sen åkte vi till hotellet och checkade in och drog sen vidare ut på en promenad på stan. Jasper somnade i vagnen och vi passade på att ta en mysig fika <3
Tog en sväng om bland shoppingen givetvis innan vi drog tillbaka till hotellet för middag. Sen var det dax för Jasper att sova igen, han fick lyxen att få vara vaken lite extra nu när vi var ute på äventyr ;)
Timmy och jag tog ett mysigt bad ihop och kikade sen på film och mumsade gott.
 
 
 
Hör och häpna, vi fick sovmorgon kan vi säga. 09.00 slog han upp sina vackra blå ögon och var hur glad som helst!! <3 Han visste minsann att det var semester den lille rackarn ;)
Så vi fick då skynda oss ner till frukosten för att hinna med den. Skynda oss för att hinna göra oss iordning och skynda oss att packa allt för att hinna lämna hotellet vid 11.00. Men vi hann, phjuu! Lite imponerad av mig själv är jag ;)
Vi packade in allt i bilen och parkerade den vid hamnen och tog båten över till Helsingör där vi strosade runt ett bra tag. Unnade oss en lyxfika, även denna gången ute för det var verkligen strålande väder! Förmodligen sista gången man kunde sitta ute detta året.. Men ser ni den härliga tekannan vi fick ut, den vägde en hel del kan jag säga. Fick allt ta till mina mammamuskler för att hälla med den! ;)
Vi njöt verkligen allihopa kan jag säga. Det var så skönt att bara komma iväg och slippa tänka på vardagen, alla måsten och jobb med mera. Ja rackarns va bra vi hade det!!
 
 
Jasper älskar fåglar och fastade för reklamen vid båthamnen i Helsingör ;)
 Han skrattade och busade som tusan och alla runt omkring kunde inte låta bli att le och säga att han var så underbart söt med otroligt vackra ögon! Jag kan inget annat än att hålla med, han är fantastisk min lilla son! Det ger ett extra slag i hjärtat när helt främmande människor kommer fram och säger att ens barn är - Citerar: Bedårande söt med otroligt vackra stora ögon!
<3
 
Vi bestämde oss redan i Helsingör att på vägen hem stanna i Väla och besöka shoppingcentret. Ja dra mig baklänges va stort det va! Skulle kunna erkänna att vi båda fick stor lust att slå upp ett hus brevid och bara gå där inne och shoppa varenda dag!!! Vi är ju små shoppoholics båda två... Dem hade verkligen satsar på design dessutom så det var nåt nytt kul runt varje hörn! Ja jäklar va stort det var och det fanns ju minst en affär av varje. Ikea låg där med och Mio på 4000 kvm, behöver nog inte säga mer ;)
 
Den spännande resan hem höll på att sluta i Ljungby. Haha. Timmy sa att vi behövde tanka och jag frågar då hur mycket bensin det är kvar och hur långt vi kommer. Ja två mil till skulle vi tydligen komma... Då var vi mitt i skogen, lagom kul. Då kommer en skylt som visar mot Ljungby och jag säger då att vi kan köra in där och tanka men Timmy kör förbi. Hur tänkte han där min käre man? Bad honom snällt att vända och det gjorde han som tur väl var. Men vi kunde först inte hitta en bensinstation och det gjorde mig lite svett i pannan kan jag säga men allt löste sig i sista sekund som tur väl var och vi kom hem utan problem.
 
 
Idag kom Amanda med bussen och sällskapade oss här hemma. Vi pratade massor och bestämde oss för att baka en kladdkaka med hallon i, och den blev smarrig kan jag säga! Ska nog ta mig en bit nu när det ändå kom på tal ;) Hade en så mysig dag så fler ser vi fram emot!

Idag kom Jasper även på att han kan klättra upp på diskbänken. Nån som är förvånad? Inte jag iallafall. Vi har bara väntat på att han skulle komma på att han kan använda handtagen som trappsteg!
Han kom aldrig hela vägen upp innan jag i panik tog ner honom givetvis men nästa gång jag vänder ryggen till kommer han förmodligen sitta där med diskborsten i munnen! Haha, han är galen min bebis <3
 
Imorgon är det dags för min massage. Ojojoj va skönt det ska bli!! Mamma ska då komma och passa Jasper för Timmy skulle nog komma hem sent som vanligt. Tror jag kan räkna på en hand dem gångerna han kommit hem strax efter 16.00!
Men iallafall kommer ju mamma imorgon så ska se vad vi hittar på under dagens gång :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0