Passar på!

Passar på att blogga medan jag försöker få en trotsig bebis i säng ;) Han skulle minsann inte sova innan!!

Men igår så var det då dags för mammas och min tripp till Ullared! Jag skrattar alltid när jag säger Ullared för jag minns sketchen från Stefan & Krister sen jag var liten som handlade om just Ullared ;)
Jaja. Vi kom dit och det ekade inte där inne kan jag säga, så vi behövde inte känna oss ensamma direkt! Men ingen kö in iallafall och det är ju alltid positivt! :)
Handlade massa fint och hittade även en hel del julklappar! Tänk jag är nästan klar med julklappsbiten, det är rätt otroligt faktiskt :) Men det blir inte många julklappar i år till dem andra för nu måste vi minsann spara pengar och vi har egentligen heller inte råd att handla så många ändå. Förra året tog vi lite från sparkonto och vi sa att det ska vi definitivt inte göra i år!!
Men jisses va jag kan glida ifrån ämnen ibland, Ullared pratade jag ju om! Skitsamma... ;)

När vi kom hem från Ullared så var både mamma och jag sååå trötta i benen och skallen så vi slängde oss på soffan och blev serverade med glögg och lussebullar. Inte fel det faktiskt!!

Idag har vi rent ut sagt inte gjort ett piss på hela förmiddagen. Körde från Emmaboda vid 4 tiden och nu när vi kommit hem så har vi istället inte kunnat sitta ner... Massor att göra. Allt från att packa upp alla saker från veckan och Ullared, till att åka och handla, sortera posten, hämta ut paket, mm!! Vi tänkte att vi skulle ta det lugnt ikväll och mysa ordentligt eftersom vi inte träffats på en vecka, mysa med lite tända ljus, chips och läsk och en bra film! Men det verkar bli ändrade planer för Jasper ville ju inte sova och sen kom Timmy på att han verkligen måste skriva sin lön!

Förresten, skrev jag att Timmy fått nytt jobb?? Om jag nu har det så är det ändå värt att skriva igen för Satan va vi är glada för det rent ut sagt!
Det är jättetråkigt för Timmy att lämna Smålands grundteknik för han trivs så bra med arbetet och kamraterna men han trivs då verkligen inte med arbetstiderna. Han jobbar verkligen hela dagarna och kommer oftast hem efter att Jasper lagt sig så han får ju aldrig träffa honom :(
Småbarnsåren vill man ju inte missa för allt i världen och han blir så ledsen när han missar all utveckling som sker här hemma!
Men den 7 januari är det slut med det!!!!!! :D
Det som är bra är att chefen inte alls tycker det är konstigt och säger i stort sätt varje dag att Timmy alltid är välkommen tillbaka och frågar om han kan få låna honom om det krisar ibland. Så det skönt det om det nya skulle skita sig ;)

Nej nu sover nog Jappe och då ska jag ta och smyga ut och pussa på min man <3

Ps. Imorgon ska vi kika på hus! Såå spännande!!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0