Mys mys mys!

Åkte tidigt till Lindås idag så när vi kom dit så låg mamma i sägen fortfarande! Så vi gick upp alla tre och gjorde henne sällskap, jag Jasper och Kenzo gosade ner oss bredvid en stund :)

När vi myst klart så gick vi ner och åt frukost allihopa innan vi åkte iväg till dammarna och gick en runda! Körde runt familj house och skulle se om dem hade nån halsduk till Jasper, men ingenting sånt hade dem! Det är ju väldigt konstigt tycker jag allt. Tur att vi ska till Ullared snart ;)
När vi ändå var där så tog vi en runda till fiket och köpte med oss massor med gott och även 2 sorters lös-te som vi fick med oss hem :)
Inte för att vi stoppade rundan där utan helt plötsligt hade vi varsin kebabtallrik med oss hem också ;)
Jasper somnade på vägen hem i bilen och vi la sen över honom i vagnen och där i sov han i två timmar ute på altanen! Så skönt så. Det var dessutom hans mormor som väckte honom för hon trodde att han frös?! Jo men tjena mamma. En tjock overall, halsduk, 2 tröjor under och en tjockmössa plus en fleece filt över! Näe skulle inte tro det ;) Händerna trökade vi in i overallen och under filten, för vantarna ville vi krångla på honom när han sov.
Inte konstigt att jag fryser för minsta om hon klädde på mig lika mycket? ;) Söta lilla mamma!

Händer alltid massa bus var dag och det är så kul! Han har blivit väldigt intresserad av vad som är bakom saker. Som speglar och tavlor tex. Är så coolt att se hur han utvecklas och börjar koppla ihop saker! Och nu börjar han bli intresserad för vad saker heter, han pekar på olika saker och då ska man säga vad det är :) Så han förstår mer och mer min lille busunge! <3

Dagens första bus var att sno mormors kopp te och drack så fint upp dem sista dropparna som var kvar ;) Han var nöjd iallafall med sitt tjuveri!
Fortsatte med att riva ut allt i mormors väska och även noga bläddra igenom hennes kalender, bra att han ska ha koll på vad hon gör ;)
Hans nya grej sen igår verkar vara att ligga ner och leka igen, kanske går bakåt i tiden istället? Haha!
Sen lekte han med hårfönen och använde den som en telefon och pratade med den så fint så. Den svarade med ett väldigt blåsande läte som var superkul!

Men när morfar kom så jäklar blev det bus! Vet inte om han slutade skratta på en timme ;) Jo tack han älskar sin morfar!!

Dem blev väldigt glada för bilderna jag satt in i ramar till dem. Dem köpte dem för kanske ett år sen snart men vi har alla helt glömt bort det och jag hittade del lyckligtvis häromdagen så passade på att fixa det, blev så bra så och äntligen fick jag lite nya bilder jag med!

Hade en väldigt trött bebis som somnade i bilen på vägen hem till Växjö. Sov under tiden jag bar ut honom ur bilen och sov nästan hela vägen fram till dörren i min famn. Men då kom en vindpust som väckte honom! Men trött var han kan jag säga, under tiden jag plockade av honom overallen så somnade han! Den varianten har inte hänt innan så jag kan säga att jag blev rätt så paff!!

Men eftersom jag var på väg att lägga mig tidigt ikväll, så sover Jasper jättedålig och kan inte riktigt somna. Har under bloggandets gång ikväll vart inne vi bytt en full blöja och gett honom välling och nappen några gånger . Men han snurrar som attans och jag hör att han är vaken nu, men vill se om han somnar om själv igen!
Så nu är klockan snart 01.00 likt förbaskat och jag hoppas Jasper sover länge imorgon istället!!

Nu ska jag sova, hoppas att jag får det för herr bebis ;)

Det är nåt fel på bloggen. Oftast kan jag inte ladda upp bilder längre. Gick inte nu heller! Får se om det går imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0