Lussebak!

Igår åkte vi till systeryster i Kalmar! Men först svängde vi en en tur till stan och köpte ny blandare till pappa och nya vinterpjux till den lille, Jasper alltså...
Fanns bara ett par skor som Jasper kunde ha utav en bra sort så fick bli dem så nu hoppas jag verkligen dem är bra!! För visst ska Viking vara bra vinterskor? Kommentera gärna om vad ni tycker eller vet om Viking skor!! Ville egentligen haft Kavat men hittade inga.
Den lille ska ha det bästa ;) Finns ju inget värre än att frysa om fötterna på vintern! Bra overall, mössa och vantar vet jag att jag har iallafall. Men som sagt, kommentera gärna nåt om bra vinterskor!!
Jasper älskade förresten att premiär-åka i bilen inne på baushaus ;)

Idag har vi bakat lussebullar i massor här hemma så huset har luktat underbart hela dagen! Vi gör inga katter utan just bullar/bollar och sen strör pärlsocker över och jäklar va gott det är!! Har även i en burk kesella. Det kan jag rekommendera för dem blir mycket fluffigare i bollform och jag har ikväll ätit 5 stycken!
Tog igen att jag inte fick dipp igår till chipsen för mamma inte ville att vi skulle bli tjocka. Trots att hon insisterade på varsin påse ;)
Där stod jag även med en kebabtallrik och läsk i andra handen ungefär! Haha... Ja så kunde jag leva innan och inte gå upp ett gram, det var inga problem!! Nu då? Näe, nu är jag en normal människa och går minsann upp i vikt... Borde snart börja tänka på vad jag äter tror jag och träna! Zumba skulle nog vara roligt tror jag.

Svammel svammel!

Jasper var iallafall lycklig när han fick smaka lite lussebulle för första gången innan läggdags. Lite mjölk svepte han ner den med och skulle nog säkert kunnat äta upp både resten av sin egen och dem andra i påsen ;)
Han är lik sin mor, en riktig gottegris!!
Och lik sin morfar som också älskar bus och när man slängs upp & ner och hitan & ditan! Alltså karuseller ;) Det är det bästa han vet, ju farligare desto bättre!!

Och är det så att ni undrar om Jasper plötsligt börja lägga ägg som det ser ut som på en av bilderna så kan jag säga så att det är inga ägg, det är rispuffar ;) Han fick sitta och leka lite i vasken och fick tag i dem givetvis och tyckte det var hysteriskt roligt att hälla ut dem!
Dem är smidiga att ge dem, om dem bara ska pilla i sig nåt medans man håller på med annat ;) Istället för majskrokar typ... Jasper är trött på dem!

Nu är jag trött!

Godnatt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0