Lasarettet och husvisningsdag!

Lilleman ville inte alls somna i morse och jag hade absolut inte sovit nåt inatt, den kombinationen var inte så kul när jag visste att resten av dagen skulle vara fullspäckad så ingen mer chans till vila för mig!
Han somnade vid 11 och jag fick väcka honom vid kvart i 12 för att hinna med att göra oss redo inför doktorn. Timmy hade jag bett att komma hem vid 12 så vi skulle hinna vara där vid 1. Han skulle ju duscha, göra sig iordning och sen tar det alltid längre tid än vad man tror plus 10 minuter ner till stan och 5 minuter på att leta parkeringsplats, för att inte tala om hitta där inne!! Är ju som en labyrint ;)
Men kvart över 12 var min käre sambo inte hemma så jag ringde och kollade så han inte glömt eller om nåt hänt. Men han tyckte att det skulle räcka att vara hemma vid halv 1...Suck!..... Tro mig, vi hann inte i tid men fick komma in ändå!
Så efter lite vansinnesutbrott på honom så lugnade jag mig och vi kunde glatt åka och kika på huset ;)
 
Men dem kunde inte komma på varför han kräker mer än att det kan vara nåt han är allergisk mot så min lille plutt fick ta stick i fingret och det gillade han minsann inte :( Åh han skrev när den skulle trycka ut 4 rör med blod!! Stackars min älskling <3 Tanten som gjorde det fick ju lätt panik och började stressa vilket inte lugnade mina nålrädda nerver!! Men dem fick sina rör och det skulle ta några veckor innan vi fick svar. Men han blev snabbt glad igen när han fick en goseälg med sig hem ;)
 
När vi kom hem så kunde Jasper knappt hålla ögonen öppna så fick bli en snabbis mellis och sen i säng så han skulle hinna få sova en liten stund innan vi skulle iväg igen!
Min pappa kom och skulle assistera oss i husjakten, det tackar vi för! Alltid bra att ha med nån som har mer erfarenhet så man kan ta hjälp och veta vad man ska kika efter :)
Men kan säga att det huset ratade vi 2 minuter efter att vi kommit. Källaren var förmodligen full av vatten och dem hade lagt skumfog utanför dörren så den inte gick att öppna, just för att inte mer vatten skulle rinna in utifrån då. Det slutade inte där för hela huset var byggt på nödlösningar men en kloss där och lite tapeter på den sprickan så syns inte det ;) Haha! För att inte tala om valvet, taket och golvet! Jisses va man kan försköna saker på bild!!
 
Imorn ska vi äntligen få busa med Caroline och Svante!! Det var alldeles på tok för längesen och nu när dem flyttat till stan så kommer dem inte kunna undvika oss mer ;) Vi har saknat dem som attans när dem bott lite här och var i väntan på att få flytta in!
 
Dags att släcka ner och vänta in John Blund! :) Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0