Gårdagen!

Igår åkte vi hem till våra kära vänner Caroline och Svante och spanade in deras nya hus! Har ju varit där förr men det var innan dem flyttat in. Dem kommer få det så fint där, eller det är ju redan fint men när man fick höra deras idéer och se tapeter, som jag för övrigt blev galen i, kan va den snyggaste tapeten nånsin!!

Nu är det dessutom bestämt, jag ska börja träna!! Kom dit och tänkte fråga om hon var sugen på nån sorts dansträning, men jag var inte snabb nog och Caroline hann före ;)
Så från och med nu så kommer jag förmodligen dö varje tisdag för jag har ju aldrig tränat innan, alltså aldrig på gym eller en tvättäkta träningspass!!
Men red gjorde jag ju i 8 år. Skulle göra vad som helst för att få börja rida igen dessutom, saknar det sååå!!
Men dansen kommer nog bli grymt kul det med, ser verkligen fram emot att få börja röra på mig och det behövs verkligen kan jag säga! Timmy skrattade åt mig när jag för några dagar sen sa att jag skulle börja träna, in your face!! ;)

Sen åkte vi en tur till Grand och shoppade lite. Jasper sov i vagnen en stund och Svante röjde runt i dem flesta affärerna ;) Haha, på den fronten är dem väldigt lika våra pojkar ;)

På kvällen gjordes lite köttfärssås till Jasper och tacos till oss vilket verkligen inte satt fel. Men efter det blev hela familjen smått tokiga och bara röjde och skrattade så vi grät fram tills Jaspers läggdags. Fast vi fortsatte skrattfesten även efter det Timmy och jag, vet inte vad vi fått in oss men kul hade vi!!

Idag hade vi bestämt att börja få Jasper att vara vaken lägre på morgonen för på dagis brukar sovtiden inte var förrän tolv tiden och det är han inte van vid! Han brukar bli trött efter bara 2 timmar på morgonen, men brukar försöka lägga honom efter 3 timmars vaken tid... Men idag vaknade han vid 6 och var redan vid 8 så trött att han gick och la sig själv :/ Så gick det med de, så då tänkte jag att det inte fanns en mening med att tvinga honom uppe, för han somnade nästan på puffen! Lyckades hålla honom vaken en halvtimme till iallafall men nu ligger han i sängen och håller på att somna. Får börja imorgon istället, kanske jag med orkar vara uppe för jag kunde verkligen inte sova inatt heller. Sov 3,5 timme igår bara men var ändå inte trött på hela dagen!

När han vaknar är det "ut i vilket väder det än är dags" ;)

Söt fläta jag gjorde igår, det är en fläta med 4 och den tredje hårstrimman bytte jag ut mot ett band för att få bandet endast i mitten. Superenkelt alltså, höll bara några timmar dock för det släppte uppe i hårnålarna tyvärr! :/ Bättre lycka nästa gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0