Banken och giftemål!

Idag fick jag kalla in förstärkning som kunde passa Jasper medans vi var på ett ärende på banken. Så mamma kom som ett skott givetvis och var till och med så snäll att hon lagade mat medan vi var iväg!
Men nu förstår hon varför jag alltid säger att det är svårt att både laga mat och passa Jasper samtidigt, för han SKA vara med och allting tar längre tid :) Jag tycker om att han vill vara med, för det kommer ju bli superkul i framtiden om det håller i sig!! Men just nu när han inte vet (vet gör han men ignorerar det) vad han får ha och inte får ha så kan det lätt bli lite panikartat... Som till exempel om/när han slänger sig efter knivarna och spisplattorna....
Så han brukar få hamna i diskhon med lite vatten ;)
 
Det gick bra på banken idag iallafall och vi skulle ha råd med ett hus, men vi skulle då nästan få rensa alla konton till kontantinsatts och dylikt.. Skulle det hända nåt sen så sitter vi där! Så jag tror att vi ska försöka spara ännu mer sen när jag börjar jobba igen!
Men vi ska kika på ett hus näst nästa vecka faktiskt. Men jag tror att folk kommer buda upp priset och då är det inte längre intressant för oss tyvärr. Vi kanske inte ens är intresserade nog att lägga ett bud, vem vet!?
Men minen på damens ansikte när hon läste i papprena att vi inte var gifta och hade barn OCH letade efter hus, var nästan lite komisk. Hon sa direkt att vi borde gifta oss och att allting skulle bli så mycket lättare. Och hade vi inga planer på att gifta oss snart så skulle vi boka tid till att skriva ett testamente och samboskap. Skulle det hända oss nåt så går ju pengarna till Jasper, men hon sa att det är inte i alla fall som mamman eller pappan blir överförmydare, så nån annan skulle hålla koll på dem pengarna eftersom Timmy och jag inte är gifta! För mig låter det ologiskt, för han är ändå far till mitt barn och klart att han ska ha hand om sånt och jag är säker på att Timmy känner likadant!
Eftersom vi inte ens har pratat nåt särskillt om giftemål och inte har några planer den närmsta tiden så bokade vi tid till det direkt.
Känns tråkigt att behöva gifta sig för att pappersarbete och det ska bli lättare, snacka om oromantiskt!? ;)
Och att lägga våra sparade pengar på ett bröllop, då måste vi spara som galningar ytterligare flera år innan vi kan köpa hus? Får väl sy min egen klänning och ha knytkalas ;) Haha!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0