Bad day

Hade skrivit ett inlägg men bara halva kom med.....

Orkade inte blogga igår för dagen hade verkligen varit hemsk. Ingenting rullade på och gick som det skulle så jag låg bara i soffan och tråkade på kvällen ;)


Inte ens Leos gick som det skulle... 10 minuter efter att vi kommit dit så kräker Jasper ner halva mig. Försökte torka bort och det syntes ju inte men jag luktade kräk långa vägar... Lät han busa en liten stund till innan jag skämdes halvt ihjäl pga av kräklukten.

När vi kom hem var han grinig så försökte ge han resterna av maten vi fick av Pipso, men det gillade han verkligen inte, så det var bara att ställa sig och laga lite ny mat. Fick bli ungfalukorv och potatismos idag. Timmy skulle jobba sent som vanligt så jag fick ställa mig där trots en grinig busunge som var hungrig och trött.
Fick lägga lite olika saker i sinken och fylla med vatten så han skulle kunna roa sig med nåt medans jag skalade potatis.(lättare sagt än gjort, vatten ÖVERALLT i hela köket och han fick ju tokryck för det var så kul;)) Lagom tills jag skulle börja med korven så tröttnade han och skulle sitta i knäet medana jag fyllde korven, gick sådär för han ville med kladda med den och allt annat på bänken givetvis ;) Så efter mycket om och men så blev iallafall maten klar och jag kunde pusta ut igen. Han åt riktigt duktigt och hade lika mycket potatismos i magen som i håret så det fick bli en snabbdusch innan läggdags.
Timmy kom hem precis när jag skulle lägga Jasper så han hann ge Jappe en nattispuss iallafall. Plus att han fick städa iordning Jaspers tornado i köket ;)

Idag har jag vart på något bättre humör och har under tiden Jasper sovit (sover fortf.) hunnit lägga en ansiktsmask, målat naglarna, ringt viktiga samtal, ätit och då bloggat x2. Trött onge.
Men det är inte så konstigt att han är trött. Han vaknade vid 3 inatt och skulle inte somna om. Det hade jag inte en aning om förrän jag vaknade vid halv 6 och hör Jasper i vardagsrummet och fick lite panik för jag trodde han hoppat ur sängen själv!! Men så var ju inte fallet som tur väl var ändå. Timmy ville inte lägga sig igen så jag kunde ta över för då skulle han säkert bli tröttare. Men stackarn, han kommer somna tidigt ikväll!

Hoppas han kommer hem snart, är lite pussjuk :)

 

Ps. Ser ni färgskiftningarns på hans tröja.. Jo tack blöt!!


.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0