Så blev det måndag igen!

Men denna måndagen har ändå vart härlig, den spenderades i Berg. Med lite mat i magarna och trötta bebisar tog vi en promenad i solen, riktigt härligt även om det började blåsa lite grann :)
Vart tog den riktiga sommarvärmen vägen som var i onsdags? Då gick man i klänning och svettades minsann :)

Gjorde min egen variant av svärmors potatis och köttfärs-röra och jag måste nog erkänna att min blev snäppet godare ;) Haha! Tyvärr glömde jag morötterna.

Lilla Jasper har inte haft en jättebra kväll... Han fick så ont i magen när vi började laga mat att han bara grät! Usch det är så hemskt när man knappt kan göra nåt åt det!
Men sen kom en härlig fis och han blev glad igen! Där var problemet! :) Tror det kan komma ifrån att han faktiskt inte gjort nummer två på hela dagen... Brukar ju gärna ha två sånna om dagen!
Så med lite välling i magen så somnade han så gott i sin säng sen! Han har dock sovit lite oroligt så vi får väl se hur han sover inatt!
Annars har vi ju haft riktigt bra nätter nu ändå. Som igår natt fick han mat halv tolv och vaknade inte förrens halv 5, det är riktigt bra för att vara min lilla gosse :) Man är faktiskt utvilad när man får sova hela 5 timmar i rad! Låter kanske konstigt om man inte har barn själv, men det är verkligen underbara 5 timmar!!!
Har ju annars gärna vaknat varannan till var tredje timme nu i över 8 månader ;)
Jajjemen, så är småbarns livet och jag Ääälskar det! <3
Jag har ändå haft tur, det finns ju dem som har haft/har det värre! Men sen finns det ju givetvis dem som har det bättre med :) Alla barn är olika och tur är väl det!!

Läste ett inlägg om nån som var missnöjd med personalen på förlossningen. Inte i Växjö dock.
Och jag vet flera som känt likadant och det gör jag med! Har inte skrivit om det innan så kan ju ta den negativa biten med "förlossningen" imorn kanske. Eller själva förlossningen är jag nöjd med, det är bara bemötandet när vi kom och även delar av eftervården som jag önskat vore bättre!... Men nu är klockan
mycket och jag är trött ;)
Godnatt! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0