Ja bättre kan det knappast bli!

Jasper har vaknat 4-5 gånger inatt så när han vaknade innan 7 imorse så var Timmy snäll och tog honom eftersom han idag är ledig :) Men när dem gick och la sig igen vid halv 9 så räknade nog varken Timmy eller jag med att han skulle sova till halv 12!!
Fick så lite panik eftersom vi skulle ha Sanna, Abbe och Thildis på lite grille vid klockan 3. Vi behövde ju både käka, städa och handla, och har man ett barn så tar allting dubbelt så lång tid om nån undrar ;) Plus att han behöver ny blöja och mat och givetvis även roas, det går ju inte bara sätta honom på golvet och tro att han ska roa sig själv i 3,5 timme ;) Nej så det tar tid!!

Men vi hann iallafall och vi har haft en riiktigt härlig dag ska jag säga! Vädret klarnade upp så vi faktiskt kunde grilla och timmarna bara sprang förbi! Då vet man att man har haft riktigt trevligt! :) Dem hade med sig kladdkaka, glass och fruktsallad, oj så gott det var! Man börjar bli bortskämd med gott fika där ;)

Önskar att Timmy kunde vara hemma imorn med men icke!! På Peab måste man minsann jobba, nej jag är inte bitter!......
Tycker så synd om honom för just nu trivs han inte alls, han är inte alls pigg på att gå till jobbet längre och så har han ALDRIG känt! Är mycket för att han vet att det ligger ett varsel och att han kommer få gå, men även andra faktorer hjälper till... Så tråkigt! Men vi hoppas och håller tummarna för nästa vecka, då kommer vi få reda på om han får ett annat jobb. Han har vart sugen på att byta inriktning inom bygg ett tag nu men inte gjort det för våran skull, då det kommer medföra att han kan vara borta en del på traktamente!
Riktigt piss men ett jobb måste han ju ha. Fördelen är ju att dem ofta jobbar in hela fredagen och kanske halva torsdagen så då är han ju egentligen bara borta måndag-onsdag! Men jag kommer ju sakna ihjäl mig!!!! <3
Men han sa till chefen att han gärna är hemma så mycket det går just för att han har sin lilla familj. Han ska även förmodligen fortsätta söka jobb som gör att han får stanna i Växjö. Vi får se hur framtiden blir :)

Imorn blir det nog inget vettigt gjort för min del, mer än att vi ska hämta ut lite järntabletter och ett paket från hm :)
Ja det skrev jag kanske aldrig, eller? Fick veta resultaten från blodproven. Det jag kom dit för sa hon att det förmodligen inte är nånting eftersom jag varken känner det eller stör mig på det, mest bara jobbigt för att det faktiskt kan synas ;)
Men hon såg ju i min journal från efterkontrollen att jag hade lite lågt järnvärde och frågade om det. Jag hade inte en aning om detta då ingen sa nåt när jag var där. Jag har alltid haft problem med järnvärdet och har ofta fått käka tabletter men eftersom ingen sa nåt så trodde jag ju att det var bra.
Låga järndepåer hade man (om jag förstod det rätt) om det var under 20, vid efterkontrollen hade jag 18... Detta nya blodprov visade nu att  mina järndepåer låg på 5(!!!)  5, det är galet lite! Det är alltså inte konstigt att jag är trött och yr ibland. Jag har inte alls tänkt på det utan bara trott att det är att Jasper faktiskt inte sover hela nätter utan vaknar flera gånger, som gjort att jag är trött... Vem hade inte trott det efter dålig sömn i snart 9 månader!? Jasper har ju förmodligen snott all min järn när han ammat, busunge ;) Hmm jaja, det är bara att knapra på nu då!


Hoppas alla får en härlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0