Sovmorgon, oh ja!

Uh inatt var ingen rolig natt! Var helt slut när Jasper vaknade strax efter sju. Men vi låg som vanligt kvar i sängen ett tag och han fick mat och ny blöja. Kelade och busade en stund och strax efter åtta så var han trött och ville sova igen :)
Han vaknade igen vid halv tio, fick ny blöja och så busade vi lite till! Men
när jag började klä på mig kläderna så ser jag att han faktiskt ser trött ut igen! Det kan man ju förstå för han sov ju lika lite som jag den natten... Så vid kvart i 11 somnade han och jag tog av mig kläderna och passade faktiskt idag på att sova jag med en stund till! Händer inte ofta annars att man kan somna om vid den tiden! Då sover vi väl båda till klockan ett!!! Ja ni läser rätt, klockan ETT steg vi upp! Trodde inte mina ögon när jag såg klockan :) Men utvilad var jag, rackarns va skönt det var!!

Jasper tog inte sin sena eftermiddagsvila idag heller så han har nog tänkt slopa den nu :) Vi får väl se!

Vi köpte sånna majskrokar igår för att se vad Jasper tycker om dem. Lite skeptisk till en början men ja det slank ju ner!
Skönt att han kan pilla lite med det medans jag äter, annars blir det gärna att han slänger sina leksaker överallt och jag får gå och plocka upp dem. Blir inte så mycket mat ro på det sättet :) Verkar funka! Tänkte köpt sånna smörgåsrån med men vi hann inte springa runt så mycket i affären igår för vi skulle ju iväg!

Han åt även min potatis/morots puré jag gjorde till honom igår och frös in! Även om det kom riktigt sura miner så valde han iallafall, det har aldrig hänt innan! ;) Han har ju alltid spottat ut allt man gett honom (även frukt), men nu verkar han ha kopplat att han ska svälja det man ger honom! :) Skönt, började bli lite orolig ett tag! Skönt om han slipper bli lika smal som jag sen ;) Han kan bli ett mellanting mellan mig och Timmy, vore perfekt!! ;) Äsch, han är perfekt precis som han är och blir!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0