Sömn medför dåligt humör!

Sömn ja...
Jag försöker varje gång Jasper vaknar att söva om honom, har ju sånna grejer på benen på spjälsängen så man kan gunga den! Ibland går det och ibland inte.
Som igår, då gick det. Men efter tio minuter så vaknade han igen så jag gjorde om proceduren och han somnade, men vaknade igen efter ytterligare tio minter. Likadant en gång till. Men då gav jag mig, klockan var då över 02.00 och jag var grisigt trött eftersom jag inte lagt mig än.
Sen vaknade han vid 4 igen men efter 20 minuters vaggande så somnar han om. Men vaknar igen vid halv 7 (Timmy hade stängt av mobilen så han var ju glad iallafall) Men då ammade jag igen för att få somna om snabbt, blev dock ett blöjbyte med. Somnade strax efter 7 igen.
Vaknar igen vid 9, då låg vi och mös en stund och jag planerade att gå upp och klä på mig. Men han blev lite akut hungrig så jag la mig ner igen och ammade och efter 2 minuter så sov han igen.
Funderade på att gå upp ändå men kände att jag förmodligen behöver sömnen och somnade snabbt om jag med. Sov till halv 12.... Det känns inge bra faktiskt! Även om jag älskar sovmorgon så vill jag verkligen inte sova så länge, man missar så mycket och man hinner ju ingenting om dagarna!

Skulle jag få önska så vore det att han sov hela natten men kanske vaknade vid 8, vore perfekt! Det är ändå inte jättetidigt och man kan vara vaken lite längre vilket jag alltid är. No surprise there! Samtidigt som man faktiskt hinner med saker om dagarna! Jag är ju en nattuggla och har alltid varit och kommer alltid vara. Nu gillar jag även att få bara vara om kvällarna, alla sover och jag kan få göra mitt! :)

När Timmy kom hem så grillade vi minsann och till det potatisgratäng och god sallad med fetaost! Oooj oj så gott! Borde jämt vara grillsäsong!!
Har haft 2 smågriniga dagar nu men idag tog det priset när jag gjorde 10 saker samtidigt men ändå fick till mig att jag kunde väl springa upp och ner serva Timmy med grejer till köttet!... Aaaah, hur tror han att resten blev gjort här uppe? Att jaspers kotlett med potatis och morot och fruktpureér gjorde sig själv och gratängen kom flygandes och tvätten hängde väl ett spöket upp, disken tog förmodligen Gud och det var husmusen som städade runt Jaspers stol för 4 gången för dagen? Right?! Tror det är 7 månader av dålig sömn som pratar men lite rätt har jag väl i att jag faktiskt gjorde annat (Fast jag sprang ändå ner med massa grejer till honom och hjälpte till att plocka upp allt med...)

Nej nu ska jag inte gnälla mera för jag är på bra humör igen! ;) Men ibland har man bara sånna dagar och det måste man få ha. Hoppas dock mina är över!!

Smile :D

image descriptionimage description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0