Några tusen fattigare.. Igen!

Denna tisdagen började klockan 10 och med en utvilad mamma, skönt! Skulle ner på stan och fika och shoppa lite med teleborgsmammorna och det är alltid lika kul! Tog en stor blåbärsmuffin och den var så god att jag kände för att köpa hem ett helt gäng. Till den en stor choklad med grädde och små marshmallows, himmelskt! Så efter det kunde ingenting förstöra denna tisdagen ;)
Det är så kul med massa bebisprat och givetvis med en gnutta vuxenprat med så härliga människor :) Ska bli så kul när alla småttingar börjar komma upp på fötterna och ränna runt!! Då blir det kanske inte direkt fina och mysiga fik längre utan kanske mer en tur till lekparken. Haha ja, eller varför inte få dem andra fikagästerna och personalen att gå i taket genom att ta in 7 små barn med klåfingriga händer, ben som inte kan vara still och en möjlig hög stämma! Hade vart riktigt kul... En gång iallafall tills man blir utslängd!

Efter fikat tog några av oss en shoppingtur. Jag hade redan letat efter en ny overall men inte hittat nån, men efter lite letande så hittade jag en fin på Lindex. Den var lite tunnare men var vindtät :) Så fin så! Hittade även en pyjamas och en ny nagelfil till mig, för nu gav jag upp letandet här hemma efter den gamla!

Väl hemma sen så tog pappa ett bad med Jasper medans jag lagade mat och grejade med tvätten! Han älskar att bada den där killen, är alltid mer vatten utanför badkaret än i när det är färdigbadat! <3

Vi beställde även lite grejer från Jollyroom. Lite leksaker, nässpray (som jag inte hittade på apoteket) mugghållare till vagnen åt mig och Caroline och en bilbarnstol. Stod och valde mellan alla Britax stolar egentligen. Vi hade egentligen bestämt oss för en, men kände mig ändå lite osäker.
Googlade och kikade runt och kom faktiskt fram till att vi ville ha en Britax Max-way. Om jag fattade rätt så var det bara en nyare version av den toppenbra Hi-way. Föll lite mer för Max-way dock, den hade lite andra färger och lite nya uppdateringar. Eftersom vi åker mycket bil så ville vi ha en man kunde fälla något så han kan vila och som var riktigt bekväm att sitta i men samtidigt vara supersäker och han ska även kunna ha den länge så benutrymmet ska ju vara bra med! Maxen hade allt det, så vi ska förhoppningsvis bli nöjda! :) Den var ju även plusgodkänd vilket alltid är ett.. ja plus!
Om nån är nyfiken så finns den här så man kan läsa lite mer om den:
http://www.jollyroom.se/produkter/bilbarnstolar/bilbarnstolar/britax-max-way-felix-plusgodkand-0-25-kg.html


Hörde även låten Monster av Paramore i en reklam och det värmde mitt hjärta! Så underbart bra låt och Hayley skriver alltid så bra texter :)

http://www.youtube.com/watch?v=PoTEnaAI9Fo

Hur lägger man upp en video på bloggen? Nån?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0