Usch.... Söndag!

Denna söndagen har jag verkligen inte längtat efter. Timmy ska efter två lediga veckor börja jobba imorn igen och det känns inge vidare. Skulle vilja ha hemma honom för alltid men sån lyx har man verkligen inte =/ Men har verkligen njutit av att ha honom hemma och jag tror Jasper har varit lika glad som jag för han har tagit jättekliv med utvecklingen :)
Men Timmy ser ändå fram emot att jobba lite igen för han ska ju få komma tillbaka till entrepenad(?)-sidan av Peab. Och givetvis är jag väldigt glad för hans skull för nu har han varit utlånad till servic i 10 månader och han har nog aldrig riktigt trivts där! Men han sa ändå innan han gick och la sig att han skulle velat haft några veckor till och att det var så kul att faktiskt vara med och se Jaspers utveckling och inte bara höra det från mig varje dag, och det kan jag verkligen förstå att det måste vara jobbigt! Tror jag skulle avlida om nån skickade tillbaka mig till jobbet nu...
Men visst, om en vecka är det ju "semester" igen.

Idag har både mina och Timmys föräldrar varit här och fått lite middag, gjorde en lasagnette och det är faktiskt underskattat! Umm så gott det var :)
När mamma och jag låg i sängen och mös med Jappe så kom även Kenzo och skulle mysa, så han la sig brevid mig och tittade länge på Jasper och gav honom några pussar. Jasper svarade snällt med att slå honom på nosen och även grabba tag i den, men Kenzo bara fortsatte njuta av bebisen <3

Kenzo har förövrigt nu snott alla Jaspers gosedjur minst en gång. Han älskar gosedjur! När han var liten så fick han en stor hund från Ikea och den kan han nu inte vara utan. Eller inte exakt den eftersom han faktiskt snuttar sönder dem efter ett tag så vi är väl nog inne på den 5:e eller 6:e. Iallafall Jasper fick en sån hund av hans gammelmorfar i julklapp och gissa vem som lagt beslag på den? ;) Ingen mening att ens försöka för Kenzo ger sig inte med sin älskade vovve! Haha ska se om jag hittar nån bild på dem två ;)

En sak till som inte alls är kul. Vi skulle hämta våran nya tvättmaskin som skulle komma igår, men vi fick reda på att den kommer inte förrens tidigast onsdag men förmodligen på fredag och då hinner vi inte hämta den... Vi som skulle tvättat precis allt nu innan resan. Alla jackor, termobyxor och även kläder givetvis. Blö, så det blir en dag i tvättstugan iallafall eftersom våran tvättmaskin här uppe gick sönder.

Borde sova nu egentligen för Jasper har börjat vakna tidigt. Mellan 7-8 istället för 8-10 plus en massa under natten. När Timmy har vart hemma så har jag tagit nätterna eftersom han ligger på min sida, och Timmy har tagit morgnarna så jag får sova en stund. Men nu blir det bara jag igen. Hoppas denna fasen går över fort ;) Han är förövrigt på bra humör igen så den fasen gick över hyffsat fort, skönt :) <3

Nu ska jag göra mina godingar sällskap! Godnatt på er fina människor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0