Smakprov

Jappen har vart grinig nu sen dagen innan nyår. Man börjar ju undra om det bara är en period han går igenom eller om det är tänder på gång! Men amningen har fungerat bättre idag. Lilla familjen gick även på en långrunda idag och Jasper sov så gott i vagnen. Är så skönt att komma ut och röra på sig ibland, dock började det smådugga halvvägs men va gör de ;) Timmy hade även tänkt gå med honom till sitt jobb imorn på morgonen om Jasper vaknar tidigt, medans jag får sova. Ooh så skönt!! Slutar väl med att jag får köra dit för han blir hungrig eller nåt ;) En annan kul grej är att Jasper fick smaka pyttelite potatis idag blandat med lite smör :D Han smakade väl på det innan han bestämde sig för att spotta ut de. Var egentligen kanske lite gott men ingenting man borde ha i munnen eftersom det inte var i flytande form ;) Ska bli spännande och se hur detta går sen. Kommer väl vänta lite med nästa tills nästa möte med föräldragruppen då vi ska diskutera om just smakportionerna! Men oj va kul och va han börjar bli stor! Han är så himla nyfiken när man äter och sitter och tittat tills man ätit upp. Innan idag så låg jag och ammade honom, sen fick jag en lussebulle av Timmy. Och när jag började äta på den så slutade han äta och låg bara och stirrade på mig istället! Han har även fått en ny babysitter som han kan gunga lite lättare själv och en pulka att ha när vi ska på skidsemester. Så han och jag kan ha roligt och åka lite pulka medans dem andra åker lite snabbare i backarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0