Världens bästa Timmy!

Jag har världens bästa Timmy. Vi låg och mös i soffan och när det verkligen var dax för Timmy att lägga sig (kl. 23.30) så skojade jag med honom om att hämta lite kärleksmums från frysen och fixa amningste innan han la sig! Och vips så står det på bordet framför mig.. Jag hann inte ens reagera då jag satt fastklistrad framför ett klipp på nätet. Sånna små saker gör han så underbar <3

Måste nästan filma Jasper när Timmy kommer från jobbet nån dag. Han blir så glad och skrattar och smilar och sträcker sig efter sin pappa <3 Det är så gulligt, han älskar verkligen sin pappa och jag förstår honom verkligen för det gör jag med! ;)

När han kom hem från jobbet idag så berättade han att en kille från jobbet låg i koma pga nån betongställning som hade gått sönder, och om jag fattat det rätt så hade den flippat upp på denna stackarn man! Han hade fått åka direkt till Lund och legat på operation i flera timmar. Detta var på det jobbet Timmy varit på dem sista veckorna. Det kunde alltså varit min Timmy som detta hände!! Jag lider med denna mans familj och jag hoppas att han vaknar väldigt snart från koman och är sitt gamla jag igen!
Jag blev väldigt... vad ska man säga? Nojjig, rädd? För att det just ska vara Timmy en vacker dag. Vet att man inte kan gå runt och tänka så givetvis, men han har ändå ett "farligt" jobb, mycket kan gå fel!
Ja efter han berättade det, så sa han att häftpistolen (?) han hade använt hade sprängts när han använde den idag, spiken och delarna flög överallt för skyddet gick sönder! Jo tack, jag har min rätt att vara orolig!!!


En annan grej...
Jasper är somnar oftast lätt på dagarna, inom 10 minuter och utan bråk. Men varje kväll så är det en kamp att få honom att sova och kan ofta ta en timme, och han är ju urtrött! Jag undrar varför det är så. Har försökt det mesta som vi kommer på men aldrig att han somnar lätt. Nån som har nåt knep att dela med sig?
Vi har provat både att lägga honom innan han är för trött. Hålla honom uppe så han borde kunna däcka totalt. Ge honom gröt nån timme innan. Och varje dag så försöker vi ha samma rutin. Att dra ner på tempot när det börjar närma sig läggdags, nyblöja + pyjamas och sen mat. Vet att han somnar lättare om han får gungas i famnen men nu är han 6 månader och väger över 8 kilo och han lär varken bli mindre eller lättare så vi undviker det så mycket vi kan!

Nehe, nu ska jag hoppa in i duschen som jag haft planer på hela dagen men inte orkat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0