R.e.s.p.e.k.t

Har jag sagt att vi satt in den nya barnstolen? Det gjorde vi i lördags iallafall och han sitter grymt mycket bättre i den än i skyddet!! Han är inte heller lika hopträngd, för nu skrattar han och flaxar för fullt med armar och ben så det var en succé! :)

Idag var vi en tur i Braås igen så pappa Timmy får basta lite (dessa finskar) själv förstår jag inte att det kan bra skönt att sitta i sån värme i flera timmar som dem gör... Hoppas Jasper inte heller gillar det sen så han är med mig istället ;)

Förresten, Ah.. Förra natten var inte alls kul! Först och främst så kunde jag inte somna men sådär vid klockan 01.40 så börjar ögonen slutas... Jasper vaknar då 5-10 minuter efter det och då var jag ju givetvis dödstrött! Försökte mata, men han ville inte ha så jag la tillbaka honom i sin säng och gav honom nappen och han somnade... Trodde jag! Så fort jag la mig ner så vaknade han igen och jag vaggade på ett tag. Men märkte sen att han hade en blöt blöja. Bytte den och nu var jag så otroligt trött att jag vaggade i stort sett om honom i sömnen. Meeen han somnar inte utan börjar gnälla igen så då ville han minsann ha mat. Och efter det var han klarvaken och ligger och skrattar och försöker rulla ut ur sängen, dra ner spjälskyddet och river med naglarna på sängen.. Han hade alltså kul! Men jag var död, med lite frustration lägger jag mig ner igen och tänkte att han får leka tills han blir trött igen! Nu var klockan kvart i 3! Då sätter sig Timmy upp men han säger ingenting på kanske en halv minut. Då frågar jag vad han håller på med... Vet inte om han vaknade då för han var helt vilse! Men sen frågade han varför Jasper var vaken, det undrade ju jag med! Men eftersom jag var så extremt jäkla trött, så tog Timmy över gungandes och jag somnade på 2 sekunder! På morgonen frågade jag om han hade somnat men han hade suttit där i 40 minuter och vaggat den stackarn! Usch ibland är det tufft men man älskar ju dessa små liv vad dem än hittar på ;)
Tur är ju att det är 99% mest roligt och spännande att vara förälder ;) och den 1% kan man absolut stå ut!!

En annan kul och fascinerande grej som Jasper började med för ett tag sen är att när man byter blöja så grabbar han tag om snoppen! Att en sån grej börjar såhär tidigt ;) Är i stort sett då medfödd fel hos pojkar ju ;) Haha!

Tog några otroligt söta bilder på en jättetrött bebis i sin nya stol i lördags :) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0