Onsdag i Braås

Hade skrivit ett långt inlägg, men då försvann internet. Typiskt!

Svärmor Pipso frågade om inte jag ville följa med hem till Braås när hon ändå var i stan och vi skulle ju dit på kvällen för lite mat. Så det gjorde vi. Hon har ju även tjatat om att få ta en tur med vagnen så det fick hon göra medans jag gjorde ett försök till att vila. Sen när Timmy kom så käkade vi lite mat och fika. Jasper hoppade även i hoppgungan som vi tagit med och hunden Mysko gick bananas totalt, han hade inte riktigt lyckan att födas med alla hästar i hagen!!
Efter det tog vi en runda in till Timmys mormor och offa så dem fick hälsa på Jappe. Vi stannar aldrig så länge där dock för dem röker inne och det luktar så illa att jag mår illa själv. Och vill egentligen inte ta in Jasper i detta överhuvudtaget, men det är det enda sättet för Offa att träffa honom då han inte mår så bra just nu! Så man är verkligen delad i detta. När läkaren säger att man inte ens ska låta nån hålla i en bebis förrens en halvtimme efter dem har rökt, och sen ska man ta in honom där!? Men i slutändan måste jag faktiskt tänka på mitt barns hälsa och folk får tycka att jag/vi är egoistiska men det finns ju en bra anledning...

Jasper har ju sovit riktigt riktigt dåligt nu i två veckor och Caroline hade haft samma problem med sin goding för några veckor sen. Då hade dem slutat med smakportionerna och vips så var problemet borta. Så vi provade att ta bort kvälls gröten och nu har Jasper sovit så bra i 2 nätter, så tack tack tack för tipset!!

Det var tänkt att vi skulle åka och hälsa på Caroline och Svante och hänga med på babysången men när jag vaknade idag så var jag inte människa, Jasper sover men inte jag. Så fort han eller Timmy har vänt sig eller bara gjort ifrån sig nåt ljud så har jag vaknat inatt, sen har det vart svårt att somna om. Och huvudvärken det medför var inte bättre den!! Så när Jasper vaknade första gången vid 6 så knäckte han mig nästan, men som tur väl var somnade han om 40 minuter senare och sov till halv 9. Men jag var lika trött då och huvudvärken var extrem.
Så vi sa att vi tar en träff här hemma imorn innan babysimmet istället, ska bli så kul!! :)

Dock har jag svårt att slappna av och vila när jag vet att det finns saker att göra. Så istället för att sova gör jag allt annat så huvudvärken sitter i än!... Skulle sovit då Jasper av nån anledning nu bestämt sig för att sova ett 2 timmars pass! Men nu piper tvätten så måste ta och hänga upp den först!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0