Viilken helg!

Detta inlägg skulle kommit upp igår men internet la av och jag orkade inte krabba eftersom jag egentligen borde gått och lagt mig för länge sen ;)



Har varit en sån underbar helg ska ni veta!

I fredags så steg vi minsann upp tidigt för att umgås lite med Jaspers faster på stan. Hon ville ha sällskap mellan sina körlektioner och snäll som jag är ställer jag upp! Vi hann med både det ena och andra. Vip-shopping på HM och en runda till Grand samt en lunch på McD ;) Köpte massa nytt till lillkillen som återigen håller på att växa ur sin garderob! :S Men ändå är det mycket mer på listan som ska inhandlas!

Efter det åkte vi hem och inväntade Caroline och Svante som skulle få prova på vårt badkar ;) Stor fascination över hans "sittring" i badkaret så man slipper hålla i honom. Men jag håller med, det är en fantastisk uppfinning!! Gör vardagen mycket lättare och smidigare när man ska bada honom, plus att han faktiskt kan sitta och leka. :)
Tyvärr så bev Caroline sjuk under tiden hon var här, men jag hoppas verkligen hon mår bättre nu! :/

Lördagen kom och min syster kom med tåget. Vi hade så himla mysigt med massa bus och fika :) Faktiskt första gången hon är här själv! Jasper var givetvis överlycklig <3
Bestämde att hon och mamma skulle komma på onsdag igen och ta en shoppingrunda nere på stan om det är fint väder. Längtar redan!!

Dagens schema bestod av mys hos Sanna, Abbe och lilla söta Thilda! Hon är verkligen söt som en prinsessa!! Efter gott fika så tog vi en liten promenad med vagnarna och båda barnen somnade så gott :) Hoppas vi träffas snart igen, sån härlig familj!
Eftersom Jasper somnade 100 meter från bilen ungefär så fick vi sätta honom sovandes i bilen och köra en runda så han kunde få sova klart! Visade Timmy rundan jag körde sist för att Jasper skulle få sova och vi hittade väl sisådär 15 hus vi skulle kunna tänka oss ;) Lilla och stora Hultet tror jag ställerna heter, vill nog inte veta priserna dock då de ligger precis vid en sjö ;)
Förresten, vi upptäckte att Jasper fått två tänder i överkäken idag med!! Så "kul". Vet ju hur det var förra gången med dålig sömn och en halvgrinig unge hela tiden :/ Men det är ju förståligt, måste ju göra jätteont och klia som attans!! Gav honom lite alvedon mot tandköttet då han faktiskt vaknat en del nu under kvällen, han gillade alvedonen och slickade så gärna i sig! ;) Hoppas att han sover bra inatt!!


Kan då lägga till att han sov jättebra inatt! Vaknade som vanligt bara vid 3 och vid 6 :) Har inte jätteont idag heller men har ingen riktig aptit tyvärr, men man får locka i han lite iallafall. Yoghurt och hallon slank minsann ner, rackarungen ska bara ha det gottigaste! ;) <3

Men nu går det undan här hemma med utvecklingen!!
-Han kan nu sätta sig upp från liggande position!
-Krypa några steg på knäna. Mest i sängen där det inte är så halt!
-Från förra veckan så kan han nu dra sig upp själv och ställa sig mot saker :)

Mammas godbit <3



Men kräk över både byxor och tröja, haha!! <3
Bilderna togs för två veckor sen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0