Tristess!

Denna veckan har hittills känts väldigt seg!.. Inte haft nåt särskilt kul att hitta på utan mest vart hemma och degat! Det får det bli ändring på!!!

Fast var ju och shoppade lite kläder till bebisen, vad annars!? Även lite nytt smink fick följa med hem och hämtade ut nya minipiller. Fick då på Apoteket en -Mamma & Bebis prova-på påse! :) Är alltid kul!

Men igår var iallafall Jasper och jag hos Sanna och Adde och kikade på bebisen som nu fått det fina namnet Thilda :) Så otroligt söt och liten! Liten om man jämför med Jasper då. Hon var så snäll och go den lille tösabiten, sa ingenting inte ens när jag lånade en stund, så mysigt var det! :)
Men man kan knappt tro att sin egen plutt vart så liten! Jasper vägde ju dock över fyra kilo när han kom så så liten var han ju inte, hmm din knubbis <3 Skyller på allt gott som vi hade hemma ;)
Kan knappt minnas att han vart så skör, för det är dem ju verkligen när dem är nyfödda! Huvudet måste man hålla upp och ingen kontroll på kroppen alls. Haha det är galet att man faktiskt själv vart så liten och hjälplös! ;)
Måste kika på bilderna när Jappe var nyfödd imorn!

Idag har jag mest bara städat och gjort nytta här hemma! Pisstråkigt med andra ord.... Men imorn ska jag då fasen inte lyfta ett finger! Eller jo jag ska gå till Bvc för 7 månaders kontrollen! Det märkliga är att han blir 8 månader om två dagar! Måste blivit nåt tokigt eller så får vi väl gå dit nästa vecka igen eller nåt!?
Ska iallafall bli så kul att se hur han har växt!! :D Nu käkar han ju faktiskt lite annat än bröstmjölk! Vet inte om jag skrivit det men han dissar ju verkligen maten jag lagar till honom. Tydligen gjorde jag likadant med mammas mat som hon gjorde när jag var liten. Hon fick då prova burkmat och det åt jag så glatt... Gjorde samma sak med Jasper och vad händer!? Jo han äter!! Burkmat ska det tydligen vara till den kräsna Herren och än så länge har han käkat allt jag ställt fram. Tänkte att han skulle få käka burkmat i nån vecka till och sen börja introducera det jag lagar igen, vill ju göra egen mat!! Hoppas att han ger med sig då och inte är lika kräsen! :) ja tänk om han blir lika kräsen som jag var när jag var liten, uuuusch! Nej vi får träna och träna, för det går jag inte med på ;) Inte när jag äntligen inte är så kräsen längre utan faktiskt börjar tycka om det mesta! Fast lax och sånt är fortfarande inte nån höjdare. Men jag åt ju torsk igår, det var faktiskt gott. Dränkte det i sås, då slank det ner! :)

Fan nu blev jag hungrig!

Hade förresten Timmys mor, far, syster och mormor här idag på lite middag!
Dem kom in med vårt däck, som det var punka på innan när vi skulle byta till sommardäck! Det värsta är att vi fick hastigt byta till vinterdäck förra året just för att det var punka. Råkade köra på en stor spik... Men ändå rullar Timmy in det i garaget och glömmer det där, klant röven ;) Haha! <3

Nej nu ska jag sova minsann! Godnatt alla vänner :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0