Helt mållös!

Jag glömde packa med amningsteét när vi åkte till Emmaboda så har haft vääldigt dåligt med mjölk dem senaste dagarna. Men han har vart så duktig att han faktiskt ätit mat hela dagarna!!! Fick amma en snabbis idag dock för han blev akut hungrig. Hade då inte tillräckligt för att han skulle bli mätt så fick slänga ihop lite yoghurt och hallon som mellis (Turkisk yogurt är faktiskt mycket godare än vanlig, nom nom!)

Men natten till söndagen var det likadant, knappt nån mjölk. Så jag blandade lite grötpulver och mycket vatten. För att det skulle smaka nåt så mosade jag även hallon och hällde i saften :) Hade det brevid sängen ifall att det skulle behövas! Det gjorde det, och han åt det! Så idag gjorde vi ett nytt försök med välling och han gluffsade i sig! Det är så underbart så man nästan börjar gråta!
Efter att ha krabbat med maten när han inte svalde maten, till att han inte åt annat än gröt och fruktpureér. Vägrat ersättning och även välling så har jag vart väldigt "rädd" för att sluta amma. Tänk om han ändå vill ha bröstet nångång, då finns knappt nåt!? Verkar som det kan gå rätt fort för min mjölk att sina helt då det nästan försvinner direkt om jag inte dricker teét!

Men är så stolt över min grabb som drack vällingen nyss och njöt <3 Underbart söt var han!! Det ska nog gå bra det här =)

Imorn ska vi på sagostund i teleborg, ska bli mys! :)image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0