Framtidsplaner!

Har funderat länge på vad jag skulle kunna tänka mig att jobba med. Har velat fram och tillbaka i flera år faktiskt! Men nu har jag verkligen funderat när jag vart hemma och i lördags så jäklar bestämde jag mig!
Jag ska bli hud & Spaterapeut!! :D

Har annars funderat på förskolelärare, barnmorska, make-up artist m.m... Men kände endå inte riktigt att det var rätt!
Visst förskolelärare vore ju det "enklare" valet då det finns i växjö och även så man kan läsa på distans i växjö. Och då hade jag ju kanske kunnat jobba halvtid vid sidan av. Men tror inte jag kommer vara helt nöjd med det valet nu när jag har min egna guldgosse, blir nog för mycket "barn" och vill nog kunna lägga mitt tålamod och krut på honom ;)

Men om jag nu kommer in så blir det flytt till Kalmar, nytt jobb för Timmy och kika på dagis åt Jasper :) Alltså så vänder vi livet upp och ner i ett år :D Så sjukt spännande och lite läskigt, får vi ihop det? Lyckas Timmy få jobb och har vi råd att leva på en lön i ett år? Men kommer definitivt flytta tillbaka till Växjö efter det då jag trivs så bra här. Man kanske kan hyra i andrahand i Kalmar och hyra ut denna vi har nu så man kan flytta tillbaka hit sen för vi trivs här :) Så kan man bo här tills man fått ihop lite cash till ett hus på landet ;)
Men vet inte om man är sugen på att ha nån bland ens grejer, vad händer om nåt går sönder? Tåls att tänkas på..
Är det nån som är sugen på en lägenhet för ett år här i stan? ;)



Jag håller verkligen tummarna för att allting löser sig så jag kan få jobba med det jag faktiskt vill och så att vi faktiskt ska kunna börja ta allvarligare funderingar på hus! :D För efter det är allting perfekt!

Här är en 1,5 månad gammal bild på min inspirationskälla till att jag faktiskt tar tag i pluggandet nu, hade nog inte gjort det utan honom! <3 Vill kunna ge Jasper ett underbart liv och då krävs det ju även att jag som mamma är lycklig och nöjd och jag känner att jag inte kommer vara det om jag jobbar kvar där jag är nu! Kan ju mer än montera dumprar ;) Även om det kan ha sina ljusa stunder! :)


Förresten!! Tror inte jag har skrivit det, men äntligen har han kommit på kryptekniken :D Han har kunnat med både händer och fötter men inte fått ihop det innan ;) Såg så roligt ut... Han tryckte på med benen men spjänade emot med armarna för att nästa gång försöka dra sig fram med armarna men tryckte inte på med benen ;)
Alternativt så la han sig på sidan och tryckte sig framåt. Men han kör fortfarande starkt på sin rullning! ;D


Nu sitter jag och väntar på att han ska vakna så jag kan mata och hoppa in i duschen. Blir väl en sån dag då han besämmer sig för att inte vakna nu vid 11 tiden och vänta till 2 målet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0