Iphone 4s

Timmy och jag va och köpte oss varsin iphone 4s i lördags förra veckan, och NU startar Timmy sin och börjar krabba! Fasen jag hann ju knappt komma hem innan den var igång. Och en så länge är jag himlans nöjd!
Man behöver ju aldrig känna att man saknar nåt iallafall ;) Det enda som är negativt är att när jag beställde ett skal som skulle passa till just 4s:en... Meeen det gjorde det minsann inte, så det är till att skicka tillbaka och försöka hitta nåt nån annanstans! Ska tydligen vara svårt att få skalen att passa då den inte är likadant utformad som iphone 4 vilket är totalt puckat!!

Och nu sådär klockan halv 9 börjar maten bli klar, vet inte alls vart tiden sprungit iväg idag. Men nu är jag hungrig som en varg och kommer förmodligen slänga i mig maten och må illa resten av kvällen.

Jasper verkar även vara riktigt trött idag, och har krånglat med maten nu ikväll så jag hoppas att det bara är sprutorna han tog i måndags som fortfarande spökar och att han inte börjar bli dålig :/
Har krånglat lite med maten i allmänhet nu i 2 veckor, ibland ska man inte ta bröstet om man sitter utan man måste lägga sig ner vilket inte alls är särskillt praktiskt om man ska iväg!.. Hmm hoppas det löser sig för jag vill verkligen kunna helamma han minst 1-2 månader till!!


Kommentarer
Postat av: Annika

Hej! Tror det där med krånglande amning är en typisk fas vid denna åldern. Sindre krånglar med maten med (och är just nu allmänt lite gnällig), fast med honom ska det vara det motsatta: Han vill inte amma liggandes (för så ammar vi ändå oftast) utan han vill titta runt. Eller så vill han inte amma alls, för då skulle han ju kunna råka somna eftersom han är så trött, men han vill minsann inte sova, nej, nej.

Och jag har läst likadant om jämnåldriga bebisar på ett tyskt forum där jag är, så det är nog bara att härda ut och ha lite (eller mycket) extra tålamod med de små upptäckarna. ;) Det lär bli bättre igen. *håller tummarna för både dig och mig (för jag vill också fortsätta helamma ett tag till)*

2011-12-02 @ 18:44:33
Postat av: Emelie

Åh Annika, du är så bra! Vet inte hur många gånger du har lugnat ner en när man börjar stirra upp sig! Men då ska jag bara hålla ut och kämpa vidare så får vi hoppas att båda våra bebisar lugnar ner sig och förstår att det är bättre att äta ;)

Hoppas lilla Sindre mår bättre och att hostan inte blir värre igen! Ge han en puss från oss :)

2011-12-02 @ 19:03:42
Postat av: Annika

Skönt att veta att man kan hjälpa till lite genom att dela resultaten av sitt informationsberoende. ;) Ingen aning hur jag hade klarat mig om jag hade fått barn innan Google! Eller ännu värre: innan internet! Helt otänkbart. ;)

(Och i samma anda kan jag berätta för dig att den här utvecklingsfasen sägs vara upp mot 6 veckor lång - typ mellan v 14 och v 20 ungefär. Enligt "The Wonder Weeks" alltså.)

Sindre mår helt okej förresten, tack. :) Han hostar visserligen lite och låter lite hes, men han verkar absolut inte sjuk, så det är nog lugnt. Vi får dock se vad morgondagen bringer.



PS: Kul med hundrumpan i ansiktet! =D En av våra katter gör så med. Innan vi stängde ute dem från sovrummet kunde man vakna med en kattrumpa i ansiktet. Jättetrevligt. ;)

2011-12-03 @ 22:47:40
Postat av: Emelie

Ja det kan vara riktigt bra med sånt beroende ibland! För jag håller med dig, google är fantastiskt! Oj då, ja då blir det minsann till att hålla ut ;) Men va skönt att han inte verkar sjuk iallafall. Men ni kommer imorn då väl? :)



Haha ja han är inte klok den hunden över huvudtaget men det är det som är charmigt :)

2011-12-04 @ 13:26:42
Postat av: Annika

Jo, tror nog att vi kommer imorgon. Idag har han hostat max tre gånger, så det verkar inte vara nån fara med det.



Och här kommer jag med ett tipps till (angående amningen). ;) Jag är ju ingen expert direkt, men kan tänka mig att det skulle kunna hjälpa att ta en dag där ni båda två kan koncentrera er på amningen helt och hållet, typ amma närhelst han börjar visa minsta tecken på att han kanske är hungrig (eller tuttig ;)), så att produktionen kommer igång ordentligt igen. Tillgången regleras ju efter efterfrågan, och i teorin ska det även funka att få igång mjölken igen om det har försvunnit helt och hållet (fast det lär vara en hel del jobb).



Också: When in doubt, ask amningshjälpen. ;) http://www.amningshjalpen.se/



Ses imorgon!

2011-12-04 @ 21:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0